logo42.jpg

Bosu

Cvičení BOSU

Sportujete, a potřebujete posílit celé tělo, zlepšit jeho rovnováhu, pohyblivost i koordinaci pohybů? Nebo hledáte preventivní cvičení při bolestech zad a páteře? Podívejte se na balanční cvičení BOSU.

Jak vzniklo cvičení BOSU?

BOSU je zkratka pro "both sides up = obě strany nahoru". Při cvičení BOSU se používá speciální pomůcka stejného jména, která vypadá jako rozpůlený míč. BOSU díky tomu můžete používat z obou stran - jak na plocho, tak i naopak pro různá balanční cvičení.

bosu.jpg

BOSU má svůj původ v rehabilitaci. Díky jeho jednoduchosti si můžete sami určit náročnost cvičení. Proto je oblíbené mezi lidmi všeho věku od začátečníků po vysoce trénované atlety. Je navrženo tak, aby pomohlo dosáhnout rovnováhu mezi svalovými systémy posturálních a fázických řetězců rychleji, bezpečněji a kompletněji než jakékoliv jiné tréninkové zařízení. S každým cvičením hledáte cestu nejmenší stálosti/odolnosti a s co nejmenší námahou!

bosu2.jpg
Cvičení na BOSU vede

k posílení tzv. CORE (odborně nazývaný hluboký stabilizační systém), tím zlepšuje držení těla jako celku, je prevencí bolesti zad a páteře

dosažení lepší fyziologické rovnováhy, což může ovlivnit veškerý další výkon,

efektivnějšímu zapojení svalů středu, při správném cvičení vede k aktivaci a posílení posturálního svalstva

zpevnění šlach a vazů - zejména hlezenních a koleních kloubů

zvýšení pohyblivosti, získání větší jistoty při jakémkoliv dalším pohybu či sportu

zlepšení stability a balančních schopností udržet danou pozici v kombinaci se zapojením správných svalových řetězců

vnímání pohybového aparátu a zvyšování povědomí o tom, jakou pozici zaujímá tělo v daném okamžiku

vnímání jednotlivých částí těla, symetrie těla a polohy kloubů.

 



Name
Email
Comment
Or visit this link or this one